Rynek e-commerce w Polsce rośnie, z 79% konsumentów kupujących online. Wielu z nich chciałoby to robić częściej, gdyby koszty i czas dostawy były niższe. Daniel Nicolae, współzałożyciel Innoship, podkreśla rolę technologii, takich jak AI i big data, w kształtowaniu cen i efektywności dostaw.
Według badań Strategy&Polska, wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 187 mld zł do 2027 roku. Internet ułatwia dostęp do produktów na całym świecie i usprawnia sprzedaż międzynarodową.
Klienci coraz częściej kierują się dostępnością różnych sposobów odbioru towaru. Dlatego sklepy internetowe powinny oferować wszystkie możliwe opcje dostawy. Nowoczesne technologie pozwalają na automatyczną alokację wysyłek do przewoźników, co może zredukować koszt wysyłki nawet o 20%.
Systemy oparte na big data umożliwiają analizę każdej faktury, eliminując zbędne koszty. Sztuczna inteligencja (AI) pozwala na efektywne zarządzanie zapasami, redukując koszty nawet o 15%.
Daniel Nicolae podkreśla, że sztuczna inteligencja jest w stanie gromadzić różne informacje, tworząc z nich prognozy, które pozwalają na realizację racjonalnej strategii.
Źródło informacji: Innoship